Realizacja Rządowego programu „Aktywna Tablica”
W lipcu 2017 r. Rada Ministrów podjęła uchwałę w sprawie ustanowienia Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2017-2019 – „Aktywna tablica”, którego beneficjentami są szkoły podstawowe oraz szkoły za granicą.
W roku szkolnym 2017/2018 po złożeniu wniosku do organu prowadzącego nasza szkoła bierze udział w projekcie rządowym „Aktyna Tablica na lata 2017-2019”, aby realizować zadania współczesnej szkoły takie jak rozwijanie u uczniów i nauczycieli kluczowych kompetencji z zakresu Technologii Informacyjno-Komunikacyjnej czy przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym, wprowadzanie innowacji pedagogicznych w trakcie trwania programu i dążenie do unowocześniania szkoły.
Szkoła Podstawowa nr 4 w Słopnicach otrzymała przewidziane programem wsparcie na zakup pomocy dydaktycznych. W ramach działań podjętych w tym programie wyposażyliśmy szkołę w nowoczesne dwa monitory interaktywne, projektor ultrakrótkoogniskowy oraz wprowadzamy na prowadzonych lekcjach działania oparte na TIK.
Głównym celem Programu jest umożliwienie wykorzystywania w procesie dydaktycznym nowoczesnych pomocy dydaktycznych, wybranych przez szkołę zgodnie z jej zdefiniowanymi potrzebami, oraz podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli przez zmianę sposobu myślenia o możliwościach wykorzystania tych technologii.
Cel główny Programu będzie realizowany przez:
Program Aktywna Tablica, który realizowany jest w naszej szkole, na lata 2017-2019,
pomaga uczniom oraz nauczycielom stać się mistrzami nowoczesnej technologii informacyjno-komunikacyjnej oraz rozwijać w nich takie kompetencje, co jest głównym punktem w zapewnieniu wysokiej jakości edukacji. Realizacja projektu obejmuje wszystkie oddziały szkoły oraz nauczane przedmioty.
Planowane sposoby wykorzystania tablicy:
Jakie zmiany sposobu nauczania i uczenia się uzyskamy stosując tablice interaktywne:
Koordynatorem tego projektu w naszej szkole jest Pani Anna Święch.
Zadania koordynatora sieci:
Udział w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli korzystających z pomocy dydaktycznych TIK, w szczególności rozwiązań interaktywnych marki Prometheman dostarczony w ramach projektu MEN Aktywna Tablica, oraz sieci lokalnej.
ZARZĄDZANIE PRACĄ SIECI
2. Organizacja pracy sieci.
3. Motywowanie członków sieci do pracy.
4. Nadzór nad realizacją przyjętych celów.
Powołany został także zespół wspomagający pracę Dyrektora oraz koordynatora przy projekcie, a są to: przewodniczący zespołów samokształceniowych pani Aneta Florek, pani Kinga Ryś - Baca, pani Barbara Ryż, pan Adam Lachcik.
Zadania zespołu:
1. Poszukiwanie ciekawych rozwiązań edukacyjnych i propagowanie ich wśród nauczycieli – wskazywanie ciekawych rozwiązań, znajdujących się na stronach internetowych, udostępnianie linków.
2. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli z wykorzystaniem TIK.
3. Opracowywanie scenariuszy zajęć.
4. Opracowanie sprawozdania z działalności zespołu do dnia 1 czerwca 2019 r.
Innym z podjętych działań jest zawarcie porozumienia z inną szkołą i utworzenie lokalnej międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu. W spotkaniach biorą udział nauczyciele którzy pragną rozwijać i wzbogać swój warsztat.
Szkoły uczestniczące w sieci:
Harmonogram działań w ramach współpracy sieci międzyszkolnej:
Monitory interaktywne wraz z projektorem pozwalają nauczycielom prowadzić innowacyjne lekcje z wykorzystaniem programów interaktywnych, gier czy materiałów multimedialnych. Ponadto dzięki monitorowi interaktywnemu lekcja prowadzona przez nauczyciela jest dynamiczna - oprócz zapisania niezbędnych informacji, w szybki sposób nauczyciel przechodzi do pokazu np. filmu czy pokazu zdjęć. Dzięki lekcjom tak prowadzonym uczniowie są zainteresowani, a wykorzystywanie programów, gier edukacyjnych, ćwiczeń interaktywnych sprawia, że bardziej angażują się w lekcję.
Nauczyciel przygotowuje własne materiały korzystając z dołączonego do tablicy oprogramowania jak również korzysta z bezpłatnych programów i materiałów dostępnych w Internecie.
Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem TIK ma wpływ na:
-dużo większą różnorodność wykorzystanych materiałów podczas lekcji,
-zaangażowanie uczniów poprzez zwiększenie dynamiki lekcji i oddziaływania wielozmysłowe – przez wykorzystywanie przez nauczyciela obrazów graficznych, zdjęć i filmów dla wzmocnienia percepcji wzrokowej,
- możliwość szerszego doboru materiałów do indywidualnych potrzeb uczniów,
-dostęp do różnych programów i bieżących informacji znajdujących się na dysku komputera obsługującego monitor interaktywny i w Internecie,
-łatwość wykorzystania animacji i symulacji komputerowych do zilustrowania trudnych zjawisk, których nie można pokazać uczniom w inny sposób (dotyczy to głównie zjawisk fizycznych czy przyrodniczych), a co pozwala łatwiej zrozumieć te zjawiska.
Planowane lekcje otwarte z wykorzystaniem TIK w nauczaniu:
Realizacja Rządowego programu „Aktywna Tablica”
W lipcu 2017 r. Rada Ministrów podjęła uchwałę w sprawie ustanowienia Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2017-2019 – „Aktywna tablica”, którego beneficjentami są szkoły podstawowe oraz szkoły za granicą.
W roku szkolnym 2017/2018 po złożeniu wniosku do organu prowadzącego nasza szkoła bierze udział w projekcie rządowym „Aktyna Tablica na lata 2017-2019”, aby realizować zadania współczesnej szkoły takie jak rozwijanie u uczniów i nauczycieli kluczowych kompetencji z zakresu Technologii Informacyjno-Komunikacyjnej czy przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym, wprowadzanie innowacji pedagogicznych w trakcie trwania programu i dążenie do unowocześniania szkoły.
Szkoła Podstawowa nr 4 w Słopnicach otrzymała przewidziane programem wsparcie na zakup pomocy dydaktycznych. W ramach działań podjętych w tym programie wyposażyliśmy szkołę w nowoczesne dwa monitory interaktywne, projektor ultrakrótkoogniskowy oraz wprowadzamy na prowadzonych lekcjach działania oparte na TIK.
Głównym celem Programu jest umożliwienie wykorzystywania w procesie dydaktycznym nowoczesnych pomocy dydaktycznych, wybranych przez szkołę zgodnie z jej zdefiniowanymi potrzebami, oraz podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli przez zmianę sposobu myślenia o możliwościach wykorzystania tych technologii.
Cel główny Programu będzie realizowany przez:
Program Aktywna Tablica, który realizowany jest w naszej szkole, na lata 2017-2019,
pomaga uczniom oraz nauczycielom stać się mistrzami nowoczesnej technologii informacyjno-komunikacyjnej oraz rozwijać w nich takie kompetencje, co jest głównym punktem w zapewnieniu wysokiej jakości edukacji. Realizacja projektu obejmuje wszystkie oddziały szkoły oraz nauczane przedmioty.
Planowane sposoby wykorzystania tablicy:
Jakie zmiany sposobu nauczania i uczenia się uzyskamy stosując tablice interaktywne:
Koordynatorem tego projektu w naszej szkole jest Pani Anna Święch.
Zadania koordynatora sieci:
Udział w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli korzystających z pomocy dydaktycznych TIK, w szczególności rozwiązań interaktywnych marki Prometheman dostarczony w ramach projektu MEN Aktywna Tablica, oraz sieci lokalnej.
ZARZĄDZANIE PRACĄ SIECI
2. Organizacja pracy sieci.
3. Motywowanie członków sieci do pracy.
4. Nadzór nad realizacją przyjętych celów.
Powołany został także zespół wspomagający pracę Dyrektora oraz koordynatora przy projekcie, a są to: przewodniczący zespołów samokształceniowych pani Aneta Florek, pani Kinga Ryś - Baca, pani Barbara Ryż, pan Adam Lachcik.
Zadania zespołu:
1. Poszukiwanie ciekawych rozwiązań edukacyjnych i propagowanie ich wśród nauczycieli – wskazywanie ciekawych rozwiązań, znajdujących się na stronach internetowych, udostępnianie linków.
2. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli z wykorzystaniem TIK.
3. Opracowywanie scenariuszy zajęć.
4. Opracowanie sprawozdania z działalności zespołu do dnia 1 czerwca 2019 r.
Innym z podjętych działań jest zawarcie porozumienia z inną szkołą i utworzenie lokalnej międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu. W spotkaniach biorą udział nauczyciele którzy pragną rozwijać i wzbogać swój warsztat.
Szkoły uczestniczące w sieci:
Harmonogram działań w ramach współpracy sieci międzyszkolnej:
Monitory interaktywne wraz z projektorem pozwalają nauczycielom prowadzić innowacyjne lekcje z wykorzystaniem programów interaktywnych, gier czy materiałów multimedialnych. Ponadto dzięki monitorowi interaktywnemu lekcja prowadzona przez nauczyciela jest dynamiczna - oprócz zapisania niezbędnych informacji, w szybki sposób nauczyciel przechodzi do pokazu np. filmu czy pokazu zdjęć. Dzięki lekcjom tak prowadzonym uczniowie są zainteresowani, a wykorzystywanie programów, gier edukacyjnych, ćwiczeń interaktywnych sprawia, że bardziej angażują się w lekcję.
Nauczyciel przygotowuje własne materiały korzystając z dołączonego do tablicy oprogramowania jak również korzysta z bezpłatnych programów i materiałów dostępnych w Internecie.
Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem TIK ma wpływ na:
-dużo większą różnorodność wykorzystanych materiałów podczas lekcji,
-zaangażowanie uczniów poprzez zwiększenie dynamiki lekcji i oddziaływania wielozmysłowe – przez wykorzystywanie przez nauczyciela obrazów graficznych, zdjęć i filmów dla wzmocnienia percepcji wzrokowej,
- możliwość szerszego doboru materiałów do indywidualnych potrzeb uczniów,
-dostęp do różnych programów i bieżących informacji znajdujących się na dysku komputera obsługującego monitor interaktywny i w Internecie,
-łatwość wykorzystania animacji i symulacji komputerowych do zilustrowania trudnych zjawisk, których nie można pokazać uczniom w inny sposób (dotyczy to głównie zjawisk fizycznych czy przyrodniczych), a co pozwala łatwiej zrozumieć te zjawiska.
Planowane lekcje otwarte z wykorzystaniem TIK w nauczaniu:
Realizacja Rządowego programu „Aktywna Tablica”
W lipcu 2017 r. Rada Ministrów podjęła uchwałę w sprawie ustanowienia Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2017-2019 – „Aktywna tablica”, którego beneficjentami są szkoły podstawowe oraz szkoły za granicą.
W roku szkolnym 2017/2018 po złożeniu wniosku do organu prowadzącego nasza szkoła bierze udział w projekcie rządowym „Aktyna Tablica na lata 2017-2019”, aby realizować zadania współczesnej szkoły takie jak rozwijanie u uczniów i nauczycieli kluczowych kompetencji z zakresu Technologii Informacyjno-Komunikacyjnej czy przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym, wprowadzanie innowacji pedagogicznych w trakcie trwania programu i dążenie do unowocześniania szkoły.
Szkoła Podstawowa nr 4 w Słopnicach otrzymała przewidziane programem wsparcie na zakup pomocy dydaktycznych. W ramach działań podjętych w tym programie wyposażyliśmy szkołę w nowoczesne dwa monitory interaktywne, projektor ultrakrótkoogniskowy oraz wprowadzamy na prowadzonych lekcjach działania oparte na TIK.
Głównym celem Programu jest umożliwienie wykorzystywania w procesie dydaktycznym nowoczesnych pomocy dydaktycznych, wybranych przez szkołę zgodnie z jej zdefiniowanymi potrzebami, oraz podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli przez zmianę sposobu myślenia o możliwościach wykorzystania tych technologii.
Cel główny Programu będzie realizowany przez:
Program Aktywna Tablica, który realizowany jest w naszej szkole, na lata 2017-2019,
pomaga uczniom oraz nauczycielom stać się mistrzami nowoczesnej technologii informacyjno-komunikacyjnej oraz rozwijać w nich takie kompetencje, co jest głównym punktem w zapewnieniu wysokiej jakości edukacji. Realizacja projektu obejmuje wszystkie oddziały szkoły oraz nauczane przedmioty.
Planowane sposoby wykorzystania tablicy:
Jakie zmiany sposobu nauczania i uczenia się uzyskamy stosując tablice interaktywne:
Koordynatorem tego projektu w naszej szkole jest Pani Anna Święch.
Zadania koordynatora sieci:
Udział w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli korzystających z pomocy dydaktycznych TIK, w szczególności rozwiązań interaktywnych marki Prometheman dostarczony w ramach projektu MEN Aktywna Tablica, oraz sieci lokalnej.
ZARZĄDZANIE PRACĄ SIECI
2. Organizacja pracy sieci.
3. Motywowanie członków sieci do pracy.
4. Nadzór nad realizacją przyjętych celów.
Powołany został także zespół wspomagający pracę Dyrektora oraz koordynatora przy projekcie, a są to: przewodniczący zespołów samokształceniowych pani Aneta Florek, pani Kinga Ryś - Baca, pani Barbara Ryż, pan Adam Lachcik.
Zadania zespołu:
1. Poszukiwanie ciekawych rozwiązań edukacyjnych i propagowanie ich wśród nauczycieli – wskazywanie ciekawych rozwiązań, znajdujących się na stronach internetowych, udostępnianie linków.
2. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli z wykorzystaniem TIK.
3. Opracowywanie scenariuszy zajęć.
4. Opracowanie sprawozdania z działalności zespołu do dnia 1 czerwca 2019 r.
Innym z podjętych działań jest zawarcie porozumienia z inną szkołą i utworzenie lokalnej międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu. W spotkaniach biorą udział nauczyciele którzy pragną rozwijać i wzbogać swój warsztat.
Szkoły uczestniczące w sieci:
Harmonogram działań w ramach współpracy sieci międzyszkolnej:
Monitory interaktywne wraz z projektorem pozwalają nauczycielom prowadzić innowacyjne lekcje z wykorzystaniem programów interaktywnych, gier czy materiałów multimedialnych. Ponadto dzięki monitorowi interaktywnemu lekcja prowadzona przez nauczyciela jest dynamiczna - oprócz zapisania niezbędnych informacji, w szybki sposób nauczyciel przechodzi do pokazu np. filmu czy pokazu zdjęć. Dzięki lekcjom tak prowadzonym uczniowie są zainteresowani, a wykorzystywanie programów, gier edukacyjnych, ćwiczeń interaktywnych sprawia, że bardziej angażują się w lekcję.
Nauczyciel przygotowuje własne materiały korzystając z dołączonego do tablicy oprogramowania jak również korzysta z bezpłatnych programów i materiałów dostępnych w Internecie.
Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem TIK ma wpływ na:
-dużo większą różnorodność wykorzystanych materiałów podczas lekcji,
-zaangażowanie uczniów poprzez zwiększenie dynamiki lekcji i oddziaływania wielozmysłowe – przez wykorzystywanie przez nauczyciela obrazów graficznych, zdjęć i filmów dla wzmocnienia percepcji wzrokowej,
- możliwość szerszego doboru materiałów do indywidualnych potrzeb uczniów,
-dostęp do różnych programów i bieżących informacji znajdujących się na dysku komputera obsługującego monitor interaktywny i w Internecie,
-łatwość wykorzystania animacji i symulacji komputerowych do zilustrowania trudnych zjawisk, których nie można pokazać uczniom w inny sposób (dotyczy to głównie zjawisk fizycznych czy przyrodniczych), a co pozwala łatwiej zrozumieć te zjawiska.
Planowane lekcje otwarte z wykorzystaniem TIK w nauczaniu:
Realizacja Rządowego programu „Aktywna Tablica”
W lipcu 2017 r. Rada Ministrów podjęła uchwałę w sprawie ustanowienia Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2017-2019 – „Aktywna tablica”, którego beneficjentami są szkoły podstawowe oraz szkoły za granicą.
W roku szkolnym 2017/2018 po złożeniu wniosku do organu prowadzącego nasza szkoła bierze udział w projekcie rządowym „Aktyna Tablica na lata 2017-2019”, aby realizować zadania współczesnej szkoły takie jak rozwijanie u uczniów i nauczycieli kluczowych kompetencji z zakresu Technologii Informacyjno-Komunikacyjnej czy przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym, wprowadzanie innowacji pedagogicznych w trakcie trwania programu i dążenie do unowocześniania szkoły.
Szkoła Podstawowa nr 4 w Słopnicach otrzymała przewidziane programem wsparcie na zakup pomocy dydaktycznych. W ramach działań podjętych w tym programie wyposażyliśmy szkołę w nowoczesne dwa monitory interaktywne, projektor ultrakrótkoogniskowy oraz wprowadzamy na prowadzonych lekcjach działania oparte na TIK.
Głównym celem Programu jest umożliwienie wykorzystywania w procesie dydaktycznym nowoczesnych pomocy dydaktycznych, wybranych przez szkołę zgodnie z jej zdefiniowanymi potrzebami, oraz podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli przez zmianę sposobu myślenia o możliwościach wykorzystania tych technologii.
Cel główny Programu będzie realizowany przez:
Program Aktywna Tablica, który realizowany jest w naszej szkole, na lata 2017-2019,
pomaga uczniom oraz nauczycielom stać się mistrzami nowoczesnej technologii informacyjno-komunikacyjnej oraz rozwijać w nich takie kompetencje, co jest głównym punktem w zapewnieniu wysokiej jakości edukacji. Realizacja projektu obejmuje wszystkie oddziały szkoły oraz nauczane przedmioty.
Planowane sposoby wykorzystania tablicy:
Jakie zmiany sposobu nauczania i uczenia się uzyskamy stosując tablice interaktywne:
Koordynatorem tego projektu w naszej szkole jest Pani Anna Święch.
Zadania koordynatora sieci:
Udział w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli korzystających z pomocy dydaktycznych TIK, w szczególności rozwiązań interaktywnych marki Prometheman dostarczony w ramach projektu MEN Aktywna Tablica, oraz sieci lokalnej.
ZARZĄDZANIE PRACĄ SIECI
2. Organizacja pracy sieci.
3. Motywowanie członków sieci do pracy.
4. Nadzór nad realizacją przyjętych celów.
Powołany został także zespół wspomagający pracę Dyrektora oraz koordynatora przy projekcie, a są to: przewodniczący zespołów samokształceniowych pani Aneta Florek, pani Kinga Ryś - Baca, pani Barbara Ryż, pan Adam Lachcik.
Zadania zespołu:
1. Poszukiwanie ciekawych rozwiązań edukacyjnych i propagowanie ich wśród nauczycieli – wskazywanie ciekawych rozwiązań, znajdujących się na stronach internetowych, udostępnianie linków.
2. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli z wykorzystaniem TIK.
3. Opracowywanie scenariuszy zajęć.
4. Opracowanie sprawozdania z działalności zespołu do dnia 1 czerwca 2019 r.
Innym z podjętych działań jest zawarcie porozumienia z inną szkołą i utworzenie lokalnej międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu. W spotkaniach biorą udział nauczyciele którzy pragną rozwijać i wzbogać swój warsztat.
Szkoły uczestniczące w sieci:
Harmonogram działań w ramach współpracy sieci międzyszkolnej:
Monitory interaktywne wraz z projektorem pozwalają nauczycielom prowadzić innowacyjne lekcje z wykorzystaniem programów interaktywnych, gier czy materiałów multimedialnych. Ponadto dzięki monitorowi interaktywnemu lekcja prowadzona przez nauczyciela jest dynamiczna - oprócz zapisania niezbędnych informacji, w szybki sposób nauczyciel przechodzi do pokazu np. filmu czy pokazu zdjęć. Dzięki lekcjom tak prowadzonym uczniowie są zainteresowani, a wykorzystywanie programów, gier edukacyjnych, ćwiczeń interaktywnych sprawia, że bardziej angażują się w lekcję.
Nauczyciel przygotowuje własne materiały korzystając z dołączonego do tablicy oprogramowania jak również korzysta z bezpłatnych programów i materiałów dostępnych w Internecie.
Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem TIK ma wpływ na:
-dużo większą różnorodność wykorzystanych materiałów podczas lekcji,
-zaangażowanie uczniów poprzez zwiększenie dynamiki lekcji i oddziaływania wielozmysłowe – przez wykorzystywanie przez nauczyciela obrazów graficznych, zdjęć i filmów dla wzmocnienia percepcji wzrokowej,
- możliwość szerszego doboru materiałów do indywidualnych potrzeb uczniów,
-dostęp do różnych programów i bieżących informacji znajdujących się na dysku komputera obsługującego monitor interaktywny i w Internecie,
-łatwość wykorzystania animacji i symulacji komputerowych do zilustrowania trudnych zjawisk, których nie można pokazać uczniom w inny sposób (dotyczy to głównie zjawisk fizycznych czy przyrodniczych), a co pozwala łatwiej zrozumieć te zjawiska.
Planowane lekcje otwarte z wykorzystaniem TIK w nauczaniu:
Realizacja Rządowego programu „Aktywna Tablica”
W lipcu 2017 r. Rada Ministrów podjęła uchwałę w sprawie ustanowienia Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2017-2019 – „Aktywna tablica”, którego beneficjentami są szkoły podstawowe oraz szkoły za granicą.
W roku szkolnym 2017/2018 po złożeniu wniosku do organu prowadzącego nasza szkoła bierze udział w projekcie rządowym „Aktyna Tablica na lata 2017-2019”, aby realizować zadania współczesnej szkoły takie jak rozwijanie u uczniów i nauczycieli kluczowych kompetencji z zakresu Technologii Informacyjno-Komunikacyjnej czy przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym, wprowadzanie innowacji pedagogicznych w trakcie trwania programu i dążenie do unowocześniania szkoły.
Szkoła Podstawowa nr 4 w Słopnicach otrzymała przewidziane programem wsparcie na zakup pomocy dydaktycznych. W ramach działań podjętych w tym programie wyposażyliśmy szkołę w nowoczesne dwa monitory interaktywne, projektor ultrakrótkoogniskowy oraz wprowadzamy na prowadzonych lekcjach działania oparte na TIK.
Głównym celem Programu jest umożliwienie wykorzystywania w procesie dydaktycznym nowoczesnych pomocy dydaktycznych, wybranych przez szkołę zgodnie z jej zdefiniowanymi potrzebami, oraz podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli przez zmianę sposobu myślenia o możliwościach wykorzystania tych technologii.
Cel główny Programu będzie realizowany przez:
Program Aktywna Tablica, który realizowany jest w naszej szkole, na lata 2017-2019,
pomaga uczniom oraz nauczycielom stać się mistrzami nowoczesnej technologii informacyjno-komunikacyjnej oraz rozwijać w nich takie kompetencje, co jest głównym punktem w zapewnieniu wysokiej jakości edukacji. Realizacja projektu obejmuje wszystkie oddziały szkoły oraz nauczane przedmioty.
Planowane sposoby wykorzystania tablicy:
Jakie zmiany sposobu nauczania i uczenia się uzyskamy stosując tablice interaktywne:
Koordynatorem tego projektu w naszej szkole jest Pani Anna Święch.
Zadania koordynatora sieci:
Udział w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli korzystających z pomocy dydaktycznych TIK, w szczególności rozwiązań interaktywnych marki Prometheman dostarczony w ramach projektu MEN Aktywna Tablica, oraz sieci lokalnej.
ZARZĄDZANIE PRACĄ SIECI
2. Organizacja pracy sieci.
3. Motywowanie członków sieci do pracy.
4. Nadzór nad realizacją przyjętych celów.
Powołany został także zespół wspomagający pracę Dyrektora oraz koordynatora przy projekcie, a są to: przewodniczący zespołów samokształceniowych pani Aneta Florek, pani Kinga Ryś - Baca, pani Barbara Ryż, pan Adam Lachcik.
Zadania zespołu:
1. Poszukiwanie ciekawych rozwiązań edukacyjnych i propagowanie ich wśród nauczycieli – wskazywanie ciekawych rozwiązań, znajdujących się na stronach internetowych, udostępnianie linków.
2. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli z wykorzystaniem TIK.
3. Opracowywanie scenariuszy zajęć.
4. Opracowanie sprawozdania z działalności zespołu do dnia 1 czerwca 2019 r.
Innym z podjętych działań jest zawarcie porozumienia z inną szkołą i utworzenie lokalnej międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu. W spotkaniach biorą udział nauczyciele którzy pragną rozwijać i wzbogać swój warsztat.
Szkoły uczestniczące w sieci:
Harmonogram działań w ramach współpracy sieci międzyszkolnej:
Monitory interaktywne wraz z projektorem pozwalają nauczycielom prowadzić innowacyjne lekcje z wykorzystaniem programów interaktywnych, gier czy materiałów multimedialnych. Ponadto dzięki monitorowi interaktywnemu lekcja prowadzona przez nauczyciela jest dynamiczna - oprócz zapisania niezbędnych informacji, w szybki sposób nauczyciel przechodzi do pokazu np. filmu czy pokazu zdjęć. Dzięki lekcjom tak prowadzonym uczniowie są zainteresowani, a wykorzystywanie programów, gier edukacyjnych, ćwiczeń interaktywnych sprawia, że bardziej angażują się w lekcję.
Nauczyciel przygotowuje własne materiały korzystając z dołączonego do tablicy oprogramowania jak również korzysta z bezpłatnych programów i materiałów dostępnych w Internecie.
Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem TIK ma wpływ na:
-dużo większą różnorodność wykorzystanych materiałów podczas lekcji,
-zaangażowanie uczniów poprzez zwiększenie dynamiki lekcji i oddziaływania wielozmysłowe – przez wykorzystywanie przez nauczyciela obrazów graficznych, zdjęć i filmów dla wzmocnienia percepcji wzrokowej,
- możliwość szerszego doboru materiałów do indywidualnych potrzeb uczniów,
-dostęp do różnych programów i bieżących informacji znajdujących się na dysku komputera obsługującego monitor interaktywny i w Internecie,
-łatwość wykorzystania animacji i symulacji komputerowych do zilustrowania trudnych zjawisk, których nie można pokazać uczniom w inny sposób (dotyczy to głównie zjawisk fizycznych czy przyrodniczych), a co pozwala łatwiej zrozumieć te zjawiska.
Planowane lekcje otwarte z wykorzystaniem TIK w nauczaniu:
Realizacja Rządowego programu „Aktywna Tablica”
W lipcu 2017 r. Rada Ministrów podjęła uchwałę w sprawie ustanowienia Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2017-2019 – „Aktywna tablica”, którego beneficjentami są szkoły podstawowe oraz szkoły za granicą.
W roku szkolnym 2017/2018 po złożeniu wniosku do organu prowadzącego nasza szkoła bierze udział w projekcie rządowym „Aktyna Tablica na lata 2017-2019”, aby realizować zadania współczesnej szkoły takie jak rozwijanie u uczniów i nauczycieli kluczowych kompetencji z zakresu Technologii Informacyjno-Komunikacyjnej czy przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym, wprowadzanie innowacji pedagogicznych w trakcie trwania programu i dążenie do unowocześniania szkoły.
Szkoła Podstawowa nr 4 w Słopnicach otrzymała przewidziane programem wsparcie na zakup pomocy dydaktycznych. W ramach działań podjętych w tym programie wyposażyliśmy szkołę w nowoczesne dwa monitory interaktywne, projektor ultrakrótkoogniskowy oraz wprowadzamy na prowadzonych lekcjach działania oparte na TIK.
Głównym celem Programu jest umożliwienie wykorzystywania w procesie dydaktycznym nowoczesnych pomocy dydaktycznych, wybranych przez szkołę zgodnie z jej zdefiniowanymi potrzebami, oraz podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli przez zmianę sposobu myślenia o możliwościach wykorzystania tych technologii.
Cel główny Programu będzie realizowany przez:
Program Aktywna Tablica, który realizowany jest w naszej szkole, na lata 2017-2019,
pomaga uczniom oraz nauczycielom stać się mistrzami nowoczesnej technologii informacyjno-komunikacyjnej oraz rozwijać w nich takie kompetencje, co jest głównym punktem w zapewnieniu wysokiej jakości edukacji. Realizacja projektu obejmuje wszystkie oddziały szkoły oraz nauczane przedmioty.
Planowane sposoby wykorzystania tablicy:
Jakie zmiany sposobu nauczania i uczenia się uzyskamy stosując tablice interaktywne:
Koordynatorem tego projektu w naszej szkole jest Pani Anna Święch.
Zadania koordynatora sieci:
Udział w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli korzystających z pomocy dydaktycznych TIK, w szczególności rozwiązań interaktywnych marki Prometheman dostarczony w ramach projektu MEN Aktywna Tablica, oraz sieci lokalnej.
ZARZĄDZANIE PRACĄ SIECI
2. Organizacja pracy sieci.
3. Motywowanie członków sieci do pracy.
4. Nadzór nad realizacją przyjętych celów.
Powołany został także zespół wspomagający pracę Dyrektora oraz koordynatora przy projekcie, a są to: przewodniczący zespołów samokształceniowych pani Aneta Florek, pani Kinga Ryś - Baca, pani Barbara Ryż, pan Adam Lachcik.
Zadania zespołu:
1. Poszukiwanie ciekawych rozwiązań edukacyjnych i propagowanie ich wśród nauczycieli – wskazywanie ciekawych rozwiązań, znajdujących się na stronach internetowych, udostępnianie linków.
2. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli z wykorzystaniem TIK.
3. Opracowywanie scenariuszy zajęć.
4. Opracowanie sprawozdania z działalności zespołu do dnia 1 czerwca 2019 r.
Innym z podjętych działań jest zawarcie porozumienia z inną szkołą i utworzenie lokalnej międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu. W spotkaniach biorą udział nauczyciele którzy pragną rozwijać i wzbogać swój warsztat.
Szkoły uczestniczące w sieci:
Harmonogram działań w ramach współpracy sieci międzyszkolnej:
Monitory interaktywne wraz z projektorem pozwalają nauczycielom prowadzić innowacyjne lekcje z wykorzystaniem programów interaktywnych, gier czy materiałów multimedialnych. Ponadto dzięki monitorowi interaktywnemu lekcja prowadzona przez nauczyciela jest dynamiczna - oprócz zapisania niezbędnych informacji, w szybki sposób nauczyciel przechodzi do pokazu np. filmu czy pokazu zdjęć. Dzięki lekcjom tak prowadzonym uczniowie są zainteresowani, a wykorzystywanie programów, gier edukacyjnych, ćwiczeń interaktywnych sprawia, że bardziej angażują się w lekcję.
Nauczyciel przygotowuje własne materiały korzystając z dołączonego do tablicy oprogramowania jak również korzysta z bezpłatnych programów i materiałów dostępnych w Internecie.
Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem TIK ma wpływ na:
-dużo większą różnorodność wykorzystanych materiałów podczas lekcji,
-zaangażowanie uczniów poprzez zwiększenie dynamiki lekcji i oddziaływania wielozmysłowe – przez wykorzystywanie przez nauczyciela obrazów graficznych, zdjęć i filmów dla wzmocnienia percepcji wzrokowej,
- możliwość szerszego doboru materiałów do indywidualnych potrzeb uczniów,
-dostęp do różnych programów i bieżących informacji znajdujących się na dysku komputera obsługującego monitor interaktywny i w Internecie,
-łatwość wykorzystania animacji i symulacji komputerowych do zilustrowania trudnych zjawisk, których nie można pokazać uczniom w inny sposób (dotyczy to głównie zjawisk fizycznych czy przyrodniczych), a co pozwala łatwiej zrozumieć te zjawiska.
Planowane lekcje otwarte z wykorzystaniem TIK w nauczaniu: